onsdag 10 november 2010

växter, blommor o annat underbart

Idag har jag (äntligen) gjort ett inköp som jag varit sugen på i över ett år och det blev fantastiskt. För drygt ett år sedan fick jag för första gången syn på den och fascinerades av de stora gammelrosa skärmblad som omger stora blomklasar på långa hängande stjälkar. Jag blev helt fast o har sedan dess försökt hitta nån ledig ljus plats bland all min övriga växtlighet. Idag kunde jag inte längre stå emot, så nu har jag arrangerat om lite för att kunna placera min Medinilla, eller Rosenskärm på svenska, på piedestalen i mitt sovrum.
Det mest fantastiska med min Medinilla är hur
fantastiskt den matchar min sovrumstapet också
min citrusplanta har fått små (sura) frukter!
Bredvid den står ett träsmide från Indien
med gudarna Lakshmi och Ganesha och
en Passionsblomma (Kristi kors-blomma sa farmor)

Min Novemberkaktus blommar nu och bredvid den står
min Apsvans skymd även av en elefant från Sydafrika

Favoritinredningsdetaljen Greta kollar hur Amaryllisen artar sig
Mer om hur det faktiskt är möjligt att odla fram sin egen lycka kan du läsa på sidan Odla lycka!

Inga kommentarer: