onsdag 17 november 2010

fantastisk thai-deo

Aluminium klorhydrat har du kanske hört talas om och varnats för. Det är en aktiv ingrediens i deodorant/antiperspirant, som pekas ut som ett farligt ämne (GP 2004). En anledning till att deodorant/antiperspirant skulle orsaka bröstcancer skulle vara att de hindrar utsöndringen av toxiner via svett så att de lagras i lymfkörtlarna som finns under armarna. Aluminium klorhydrat skulle alltså hindra kroppens naturliga uppgift att eliminera gifter via armhålan, som påstås vara en av få zoner där människan kan eliminera toxiner. Parabener är andra ämnen det debatteras flitigt om huruvida de verkligen kan ge upphov till cancer eller ej.

Även om avhandlingar talar för att det verkligen inte visat på några risker tycker jag att det är onödigt att utsätta mig för onödiga risker. På Hälsokosten hittade jag en otroligt väl fungerande deo/antiperspirant som bara innehåller naturliga mineralsalter, men som jag ändå tycker fungerar enormt mycket bättre än nåt annat jag provat. Thai Deo-stift kostar i och för sig över hundralappen, men verkar räcka hur länge som helst, så jag vill verkligen tipsa om den!  

Thai-deo innehåller bara mineralsalter,
men är grymt effektiv. Spola den bara
i vatten innan den stryks på.
Här kan du läsa mer, men priserna tycks inte var helt uppdaterade där

Inga kommentarer: