tisdag 1 september 2015

Smaken av lycka - odlarens skatt!

Jag borde givetvis ha förstått det, men det kom faktiskt som en total överraskning att mina egenodlade nektariner skulle bli de godaste jag någonsin ätit.
Jag trodde faktiskt inte ens att de var mogna än, eftersom de är så mycket mindre än dem man köper, men igår plockade jag mig en.
Redan för tre veckor sedan var de nästan lika stora. Bilden ovan är tagen 7 augusti.
Jag kände först så att jag plockade den nektarin som var allra mjukast och när jag satte tänderna i den... Det var så gott att mina knän nästan vek sig!
Tänk att jag satte trädet för mindre än ett år
sedan, 23 september!
Det var så oerhört sött och smakrikt att jag inte ens kunnat föreställa mig det! Idag bjöd jag även kolonigrannen Gunnel på ett och hon utropade genast att hon också måste sätta ett. 
Åh, vad jag är lycklig över alla prunus-träd som jag har satt och att bo här i paradiset där man kan ha dem!




Inga kommentarer: