lördag 5 september 2015

Älskad Hibiskus

En kolonigrannes fantastiska oiseau bleu
Om du inte förstått det tidigare så är min absoluta favoritblomma hibiskusen och jag är enormt glatt överraskad över att ha flera stycken ute på min kolonilott.
Så här enorm är hennes fantastiska buske!
 Mest eftersom jag aldrig trott att de ens var möjliga att ha utomhus här i Sverige, antar jag.
Jag hittade en hibiskus på Netto som är liknande
Jag älskar även liljekonvaljer och liljor med, men just hibiskusen känns så exotisk och osvensk. 
Det här är en av mina hibiskusar på kolonin,
eller rättare sagt så har jag två sådana här
Kanske främst för att jag förknippar den så starkt med mitt halvår i Sydafrika.
 Även den cerise ovan finns och blommar nu för fullt på min kolonilott 
Den gula planterade jag själv i våras och så har jag ytterligare en som inte börjat blomma än.
Önskar att jag hade plats för också en oiseau bleu ute på kolonin!..


Inga kommentarer: