torsdag 22 augusti 2019

Stones & Operation igen

Har opererats igen, sövd och med beräknat inlagd tre nätter.
Gav mig själv en redig käftsmäll när jag var sövd (Tydligt bevis på att jag ÄR stark ju..). Fläskläppen påminner om ett sånt där poppis läppförstoringsgrej på bilden (men i verkligheten är det mer där högern träffade).


Skulle nog även ha smärtat men tack vare Sister Morphine är jag mest trött o det finns också bra musik om min nuvarande belägenhet
Även tagit en (blodförtunnande i o f s men ändå) sil så känner mig lite som Mick & the guys, fast med slangar utstickande o i landstingskläder.

Det enda som oroade sköterskorna var att jag, trots att jag efter operationen druckit drygt 3 l (vatten...), inte fick urinera på 10 h. (Typiskt; där sprack Stones-liknelsen ännu mer! Har bara ha kunnat äta en tallrik fil sedan i tisd dock o det är ju rätt rock n roll.) Enl sköterskorna ska det inte påverkas av att jag normalt dricker 3 l/dag (o före operationen bara fick dricka 2 glas vatten). 

Inga kommentarer: