torsdag 29 augusti 2019

Citronskal effektivt mot fläckar!


Jag vill ta tillvara på det mesta så har klurat över hur giftcitroners skal egentligen tas bäst tillvara. Ett eget fläckborttagnings- och superrengöringsmedel av citronskalen (från ickeekologiska citroner, eftersom du kan använda ekologiskt citronskal till mycket ät- och drickbart istället)!
Gör eget rengöringsmedel för t ex fläckfria kläder, en skinande ren dusch eller mot svåra fläckar som hallon eller blod. Gör ett eget rengöringsmedel som biter på det mesta genom att bara blanda
Lika delar citronskal och vitvinsvinäger 
i en burk och låt blandningen stå och dra i en i minst tio dagar innan du använder den.
Jag råkade få en hallonfläck på min nya klänning när jag var till
Gretero (o bl a plockade denna vackra gladiolus). Sådan tur att
 jag precis fått klart mitt nya fläckborttagningsmedel av
citronskal+vinäger. Nu får jag tillfälle att testa om det funkar!

Tänka sig; inte ett spår av fläcken när klänningen torkat! Jag behandlade å andra sidan fläcken så fort jag kommit hem men det är väldigt hoppfullt!

Inga kommentarer: