måndag 12 mars 2018

God Räksoppa a la Coco är nyttig med!

Ett riktigt gott recept det var länge sedan jag gjorde visade sig vara antiinflammatoriskt/AIP/IFD, laktos- och glutenfri liksom allt annat nyttigt jag nu försöker leva efter. Jag valde dock att göra det som en soppa istället för "röra" att ha på bröd, eftersom jag knappt äter bröd.

Räksoppa a la Coco 4 port
Fräs
1 msk kokosolja
2 hackade scharlottenlökar
2 pressade/finhackade/rivna vitlöksklyftor (min vitlökspress har gått sönder o ett litet rivjärn funkar perfekt)

1 msk färskriven ingefära
1 hackad chilli
Tillsätt
4 dl kokosmjölk 
2 dl vitt vin 
juicen av 1/2 ekologisk lime
Sjud i 20 min och smaka av med
salt o peppar
Tillsätt
2 dl skalade räkor
(koriander)
olivolja
juicen av 1/2 ekologisk lime
finhackad dill
Servera med
en klick turkisk yoghurt

Inga kommentarer: