onsdag 25 februari 2015

Vårblomstring och litet tips

Igår när jag var ned till kolonilotten var det riktigt "varmt" (nåja!) och där är krokusarna på gång att börja blomma i rabatten.
Kanske var det just det som värmde, för det blåser som bara den.
Dessutom är det redan rosenknoppar på spaljén mot stugan, fast det bara är februari! Här hittar du massor med kunskap om hur man lyckas med just rosor med.
Just det, mina zucchini har vuxit mycket i drivhuset, där jag förodlar dem, men däremot inte kronärtskockorna. Mamma har dock fått upp en hel del och det beror nog på ett knep hon fått från en handelsträdgård: när man satt fröna i sand/odlingsjord ovan jord så ska man spola så hett vatten man kan ur kranen i krukan för att ge fröna en kickstart. Nu har också jag gjort det, fast jag satte dem redan för en vecka sedan. Jag hoppas att det kommer att sätta igång på tillväxten!

Inga kommentarer: