tisdag 25 november 2014

Ekonomisk kostnad?

Efter helgens fantastiska emaljkurs har jag fått betala. Ja, inte ekonomiskt förstås, utan för att orka göra trevliga men energikrävande saker, eller rättare sagt sådant som gör livet värt att leva, måste jag budgetera genom att sova både före och efter jag gör det där härliga. Min hjärntrötthet sätter gränser men gör samtidigt så att jag tvingas leva mer i nuet.
Bild på kostnaden lånad från
http://www.carpaintrepairinfo.com
Mycket av lyckoforskningen talar just om det som den stora hemligheten bakom att vara lycklig. Även vid behandling av depression och ångest , liksom vid krisreaktioner är det ett viktigt verktyg att tvinga sig själv tillbaka till presens. Här är också de verktyg jag fick lära mig vid min kris för ett år sedan!

Inga kommentarer: