måndag 3 mars 2014

Svenskt fläsk eller inget fläsk!

Glad gris på bild av Roger Larsson
Om du tycker att du inte har råd att köpa svenskt fläsk tycker jag att du ska titta på de här bilderna:
klicka på bilden så öppnas en större version av den
Den nedan är från LRF. Jag tycker att om man inte har råd med svenskt fläsk, så djuren slipper lida så har man inte råd med fläsk över huvud taget!
så här fixeras suggor som fått kultingar i t ex Danmark
Du  har säkert inte missat nyheten om svenska grisar har så låg efterfrågan att svenska slakterier inet tar emot dem, utan de måste fraktas till Polen, på ett allt annat än värdigt sätt och nödslaktas. Allt p g a billigt fläsk från lidande grisar från t ex Danmark. Det är en katastrof!!! Vi kunder har makten att förändra det genom att sluta köpa fulfläsk!
klicka på bilden så öppnas en större version av den
Efter att ha sett bilder på Djurrättsalliansens sida blir jag dock så osäker att jag skriver och frågar LRF hur de ställer sig till dem och fick till svar att jag bör kolla bilderna på grisuppfödarnas egna sida här. Den ser ju väldigt betryggande ut och jag känner folk som har grisar, men avarter finns säkert. Jag inser också att Djurrättsalliansen helst ser att man slutar äta kött helt och hållet så att det är vad de lobbar som mest för. Av just den anledningen väljer jag att bara köpa fläsk från grisägare jag vet hur grisarna verkligen har det hos eller ekologiskt. Du gör givetvis som du vill, men jag tycker att allt man gör grundar sig i medvetna beslut när det handlar om andra varelser.

Inga kommentarer: