söndag 5 maj 2013

KulTur 2013 och filmpremiären

Ässjan i Roland Olssons smedja
Den här helgen pågår KulTur med öppna konstnärsateljéer och konsthantverks-verkstäder. De här är öppna också idag mellan kl 11 och 16.
Gör en kul tur runt Jämtlands län och se hur olika alla jobbar! Jag var ute igår, efter filmpremiären för att hälsa på i Roland Olssons smedja i Bleka, Tandsbyn.
Där hade nämligen även skulptrisen Måd Demår öppet och skulpterade, visade sina skulpturer, sålde sina skivor och tröjor. Ovan ser du ett exempel på en riktigt väl skulpterad manlig torso; snygg 'n kärl hon hitta' i sten', va?!

Ovan putsar Mådan på en afrikansk mask och visar sin mest demoniska sida.
Igår var det också premiär för min super8-film Borta Bra - Jämtland betraktat från Österlen inom projektet A fistful of Jamtland.
Maja matchar Regina-skylten
Väldigt kul och festligt, men jag vill gärna påpeka att bubblet vi skålade i var alkoholfritt.
Lugnade nerverna med ett glas alkoholfritt bubbel innan filmerna började.  Tänk, fast jag kände mig så ofokuserad när jag filmade var faktiskt hela filmen i fullt fokus! Tänk så bra det kan bli

Inga kommentarer: