lördag 18 maj 2013

Alternativ Hänryckning!

För en liten stund sedan hörde jag att svalorna kommit! Det är lika hänryckande varje år för med dem kommer verkligen sommaren också! Annars verkade den här pingsten inte alls bli lika hänryckande som först bestämdes, men ändå oerhört mycket lättsammare än det verkade bara för några timmar sedan. Tack vare flera faktorer kommer jag att kunna vara kvar hemma och ta det lugnt istället för att det åter bara var "min kropp de var ute efter". Det är ju rätt besvärande att vara så stark att folk alltid kommer ihåg en när de behöver hjälp att bära. Hårt kroppsarbete skulle det därför bli hela pingsten.
ok, jag erkänner att det inte är jag utan en bild
nätet, men det är bara för att det är
så jäkla svårt att fota sin egen rygg samtidigt
som man spänner armarna så där. Om jag haft
en fotograf här skulle ni allt få se ;-)
Det skulle bäras möbler, åka bil 120 mil (med katt), lasta ur och än skulle det inte varit nog. Nästa morgon kl 7 skulle vi åka och hämta 150 betongplattor, isolering och virke, innan det äntligen skulle bli dags för vila.
Nu kommer det mesta att lämnas kvar på landet istället för att fraktas över nästan hela Sverige tack vare att köparen vill behålla det. Därför blir det mycket enklare för min familj att klara sig utan mina muskler den här gången och det tackar jag hängivet för!
Greta är i a f ett väldigt behändigt ressällskap när hon
kan sitta med huvudet ut ur transportväskan!
Igår när vi packat det mesta och ätit middag syntes det så tydligt hur utmattad jag var att t o m sällskapet la märke till det och undrade hur jag egentligen skulle orka. Jag som alltid vill stå för mitt ord ville dock inte svika. När vi i familjen diskuterat igenom saken beslutade vi dock att det blir bättre på alla sätt om jag istället samlar kraft hemma och kommer ned och hjälper till om några veckor istället. Tack och lov för att det gått så bra hittills och förhoppningsvis även kommer att fortsätta göra det! Den planerade hänryckningen får dock dröja en vecka... Men sedan jäklar!

Inga kommentarer: