måndag 9 juli 2018

Elskåp i knopp

Nu är jag igång med målningen av mina elskåp. Så idag har jag grundmålat båda mina skåp och skissat upp motiven från alla dimensioner på dem.
Paret som bor i Gula Huset, där ett av mina elskåp står precis utanför (men det glömde jag tyvärr att fota idag), kom och pratade lite och tycker det ska bli så spännande att se motiven växa fram.
Jag berättade vad jag tänkt måla när jag var där och tvättade skåpet så nu undrade hon vilka blommor jag tänkt måla på översidan och det har jag inte riktigt bestämt mig för än. Jag har funderat på rosor eller kanske stockrosor, men hon har en oerhört mycket bättre idé. Så här ser det ut lite tidigare under sommaren:
Jag kommer därför att måla just blåregn, som jag konstigt nog inte ens tänkte på innan. Då kommer det ju att blomma där året runt!


Hoppas nu att alla blir nöjda, fast en man kom fram och ifrågasatte att jag "målade skåpet vitt så det blir skitigt snabbt" idag! Förklarade för honom att det bara grundmålats så att färgen ska fästa ordentligt, men han menade ändå att de boende bör tillfrågas innan kommunen bara bestämmer "uppifrån", så berättade att kvinnan i huset blev glad och berättade att hon t o m ringt kommunen om att hon ville ha skåpet målat.
Skåpet jag ska måla är för hett för att färgen ska fastna idag


Hoppsan, det var visst inte ens ”mitt” skåp, utan det vid Gula Huuset ska en annan konstnär, som nu alltså får tvättat o grundat, ha. Råkade visst ta fel för tänkte att en pump kan det väl ändå finnas bara en på en gata. Jag gick helt enkelt på pumpen bokstavligt talat..). Metallgrunden vägrar fastna så fattade inte varför o gick till färgaffären för att köpa kalkrengöring istället för ättika som jag använt. Då hade expediten sett mig på sin lunch o tänkt att det torkar snabbt nu. Måla är det dock ingen ide att göra för metallen är ju het som stekjärn o då fäster ingen färg. Får helt enkelt tvätta mig, mina verktyg och NJUTA lite av solen istället. Borde inte vara så svårt men har ju Luther på axeln... #österlenelectrictotem #streetartösterlen

Inga kommentarer: