onsdag 13 november 2013

Tydliga budskap på Ahlberghallen

Marcus Mårtenson visar 9 -24 november Information Overload på Ahlbergshallen i Östersunds Konstklubbs regi. Där kan man snacka om en informationsspäckad utställning!
Budskapen står som spön i backen på Ahlbergshallen just nu
Det är frågan om Popkonstens avbildande av vardagliga ting och serietidningsestetik i starka färger som påminner om reklamens tydligt påträngande budskap.
Wanted for Murder, Babels Tower och You Literally Had
Texter som minner om de senaste årens inredningstrend med texter och budskap på såväl väggar, textilier och tavlor.
The Human Brain och The Master
Mårtenson är kritisk till det digitala informationssamhället, där vi förväntas vara ständigt uppkopplade och det gör han ingen hemlighet av i Information Overload.
Famous Signs and Sympoms of  Stress, Indian Arrow,
Champagne, Lava Lamp, Odor Neutralizing Spray,
Nunchucks
och The Devil is a Liar
– Vi människor blir så bombarderade av yttre stimuli att vi kanske tappar oss själva. Och jag kämpar med det själv också, säger han till ÖP.  Det handlar kanske om att få en balans. Och att jag tar upp de jobbiga sidorna för att kunna förhålla mig till det. Jag tror att det är viktigt att ha perioder som är avkopplade från information.
Unmanned War, Easy Life, Pray for Mercy,
Seymore the Great och Destroy All Planets
Läs mer om utställningen i ÖP och LT!

Inga kommentarer: