fredag 8 april 2016

Konstrundan utvärdering

Tack alla underbara som besökte mig på Kiviks musteri och min del av Konstrundan2016! 
Det har varit fantastiskt att träffa er alla och att så många av er velat delta i mitt interaktiva teckningsprojekt Så Önskatdär ni sått ett frö ihop med en önskan, som jag sedan valt bland var dag och tecknat. 
40 önskefrön blev det när jag räknat ihop pinnarna hemma. Det ska bli så kul att sätta ut dem på Greterolotten! Nr 22 på Tagetesgången Simrishamns Norra Koloniområde
På bara några timmar tittade solrosskotten upp och det kommer nya var dag.
Det var önskningar om såväl högt som lågt, så det har inte varit lätt att välja ut vilken jag skulle teckna var dag.  Är också oerhört nyfiken på att få höra om vilka önskningar som hunnit slå in då.
Fortsättningen av Så Önskat blir under Trädgårdsrundan i juli, då alla är välkomna att titta på "sina" solrosor.
Jag kommer att hålla öppet på Trädgårdsrundan 2016 2 - 3/7 kl 11-18 så välkomna då!
Ovan visar jag finalteckningen Dag 10: önskar alla kunde känna att vi alla hör ihop i medkänsla o kärlek.
Den sista dagen var skärmarna fulla med önsketeckningar och den sista teckningen fick t o m stå kvar på staffliet. I taket hänger min plåtklänning från 1998 och längst till vänster mina serigrafier.
På den ena kortväggen hängde mina emaljer och tre målningar.
På en långvägg hängde jag till vänster mitt pris i konstlotteriet inramat och så alla mina nya målningar hängda. Allra längst till höger fick även den målning jag målade av Paquito Sangria (som planterades i Så Önskat).
Konstlotterna kan man vinna ett av konstverken i programmet med och de kommer att fortsätta säljas till 31 juli. 
Blev så bortskämd med all god mat från Kärnhuset och vissa dagar avnjöt jag den t o m ute på piazzan i solen!
Målningarna på den andra långväggen är målade i Riga (de tre till vänster, Indien (den längst till höger och den fjärde från höger) och de två i mitten är målade av växter på Greterolotten.
Artikel i Österlenmagasinet (med urgammal bild) och en annons
Har så många bilder från den vackra miljön på Kiviks musteri så håll till godo:;




Slutligen en sista bild på en riktigt stor vindboll i Sankt Olof;

Inga kommentarer: