söndag 24 april 2016

Entrecôte Café de Paris

När jag vill visa min tacksamhet för att jag t ex fått hjälp med något brukar jag bjuda på middag. Oftast har jag brukat laga fjällfisk, som är det godaste jag vet och som jag ofta hade hemma tidigare
Till sådana konstiga människor som inte tycker om fisk lagade jag tidigare ofta Entrecôte Café de Paris, men jag tror inte att jag gjort det sedan jag bodde i Umeå,
Så hittade jag en bit entrecôte med kort datum på affären härom sistens så då beslutade jag mig för att återuppleva just Entrecôte Café de Paris och köpte med mig också en burk mango chutney.
När det så var dags för mat började jag med morötterna som ska ugnsrostas i 20 - 30 min i 220° och så Café de Paris-smöret. Till 4 port rör en bara ihop
150 - 175 g rumsvarmt smör
1 dl hackad persilja
2 pressade vitlöksklyftor
2 äggulor
2 msk mango chutney
1 krm cayenne peppar
1 krm curry
1 tsk fransk dragon
1 krm timjan
 
Entrecôten putsade jag bara bort en del fett på och stekte saltad och pepprad i 2 - 3 min på var sida i mycket smör,
Servera med en stor klick Café de Paris-smör som får smälta på köttet och du kan även servera råstekt potatis till.


Inga kommentarer: