torsdag 14 januari 2016

Mer om Konstrundan

Igår låg jag hela dagen med fruktansvärd hjärnvärk och hade därför en massa tid att fundera. Funderade bl a över jag ensam ska kunna fylla upp den stora lokalen där jag ska vara på Kiviks Musteri under Konstrundan just då plingade mobilen till med ett meddelande från min vän neuropsykologen och konstnären Katarina Franck, som precis flyttat till Göteborg för att börja en forskningstjänst på Sahlgrenska Akademien. Då slog det mig att vi, som delar ett enormt intresse för hjärnan, pratat om att samarbeta, så slängde ur mig en fråga om hon vill delta som min gästkonstnär. Hon tände också till på min idé och tackade för att jag tänkt på henne, så nu ska vi bara prata ihop oss om exakt vad vi ska hitta på ihop. Tyvärr får jag inte bjuda in någon som inte är medlem i ÖSKG, så jag kommer att bli helt ensam i påsk. Hoppas att jag får sällskap av några snälla besökare i a f!
Klicka på bilden! 
Under Konstrundan i påsk kommer jag att tillsammans med konstnären och  neuropsykologen Katarina Franck att försöka ge Skånes kulturvärld en konstnärlig hjärn-chock. På Kiviks Musteri kommer bl a en interaktiv del, där publiken bjuds in att delta i konstverket, att finnas. Mer info om det kan du läsa här!

Inga kommentarer: