måndag 21 september 2015

September på kolonin

Mina IngridMari-äpplen är nu snart mogna att äta!
I lördags skulle jag bara ned till kolonilotten för att ta bort en lapp från duschrummet och plocka med mig sallad hem. Istället blev jag kvar i flera timmar eftersom jag hade sådan oerhörd tur att jag fuick en massa växter.
Först och främst den efterlängtade plantan av Hypericum BeaniiGold cup heter den ju på engelska så jag tänker hädanefter kalla den för Gullkopp.
Dessutom fick jag såväl akleja, liksom myskmadra och stjärnklocka som (blå) marktäckare av Gunnel, som jag satte mellan rosorna. Jag satte även vitlök mellan dem, eftersom det funkat så bra i år.
Tidigare har jag även fått underbar skogsklematis av Gunnel, som kommer att bli fantastiskt vackert! den blir som brudslöja upptill medan  myskmadran blir som sådan nedtill!

Inga kommentarer: