fredag 17 juli 2020

Laxiga Wasabi Räkor som Fishy Friday Treat

Älskar fisk och skaldjur och passade på att grava och frysa in en lax nyligen liksom jag oftast har frysta räkor i frysen. Med lite inspiration av ICAs Räkmacka Asian Style improviserade jag därför ihop en supergod tallrik med just dessa två favoritingredienser.
Fishy Friday Treat - Laxiga Wasabi Räkor
Jag skalade 
en näve frysta räkor 
tinade i varmt vatten och sparade skalen i frysen till att koka buljong på. Tog så fram gravad lax och gravlaxsås ur frysen och la upp på en tallrik. Jag gjorde så även
Wasabi-/Pepparrotsröra
ca 11/2 dl creme fraishe (alt. majonäs)
1 - 2 tsk wasabi-/pepparrotspasta 
La upp en klick av den med på fatet ihop med
sallat, ruccola, tomater 
Toppade med
linfröolja
Gretchen fick också lite räkor
Gav min lilla Greta några räkor och avnjöt så ihop med en kopp te och bönbröd. Rekommenderas varmt!

Inga kommentarer: