fredag 11 januari 2019

Niklas Nyckelpiga

Min katt Greta har skaffat ett husdjur. Niklas nyckelpiga hängde med enriset jag plockade in  till jul och bor nu i köket. Greta är väldigt fascinerad men jagar honom inte.
I somras var jag irriterad på alla nyckelpigor som dessutom bets. Troligen för att de var törstiga i hettan. Nu är jag dock väldigt glad i Niklas och matar honom med honungsvatten. Jag tänkte nämligen att om jag skulle släppa ut honom så skulle han aldrig överleva.
Han dök upp vid Gretas matplats men bor nu på bänken bredvid spisen där hans fat med honungsvatten står. Där kan han dessutom gömma sig och bege sig på äventyr i fruktskålen.
Litrn film när Niklas kryper på Gretas vattenskål

Ibland ser jag honom inte på flera dagar men han har alltid kommit fram igen så gretagraddnos o jag blir glada att han inte hat dött!

Niklas nyckelpiga piggnar (!) till när han får (bada i) och äta/dricka honungsvatten!

Inga kommentarer: