torsdag 2 augusti 2018

Streetview Simrishamn och Fyrbåk med Trumpet klara!

Nu ÄR jag verkligen klar med båda mina elskåp! Så här blev Fyrbåk med Trumpet. 
Det har varit så kul att måla för nästan alla stannar och är trevliga. har kommit fram till att egentligen bör en inte sitta inne i ateljén och gräva ned sig i att "inte kunna något".

I fortsättningen ska jag banne mig bege mig ut på stan och jobba i offentligheten när jag tvivlar på mig själv!
Vet inet riktigt hur det funkar i november, men det är helt klart bättre med interaktion med tanke på hur beroende vi människor är av sammanhang.  
I princip alla som gått förbi har haft beröm att komma med, från minsta barn till äldsta gubbe och gumma.
Härom dagen stannade även campingtåget vid mig och föraren berättade att vi konstnärer målar elskåpen här i stan. Alla passagerare skulle då kontakta sina kommuner och elbolag för att konstnärer ska pryda även deras!
På det hela taget verkar konceptet spridas både över Sverige och Danmark, vilket jag tycker är toppen. Fast vi ju inte är först i och med att jag vet att jag såg målade elskåp i Lund för kanske ett decennium sedan.

Härom dagen var jag totaltrakasserad av nyckelpigor. De var överallt  och särskilt i min färg.
Läste att de egentligen inte är fler än normalt men mer synliga eftersom lössen de lever av är så få pga torkan. (Helt ologiskt med tanke på att det blir löss på växter som blivit för torra normalt.)
Kan också avslöja att nyckelpigebett verkligen inte är så gulligt som det låter utan gör riktigt ont. Tack o lov inga nyckelpigeproblem efter regnet!

Jag kunde måla Fyrbåk med Trumpet realistiskt uppifrån tack vare att Drönarbolaget i Ystad fotade motiven åt mig uppifrån, vilket jag verkligen är tacksam för‬!‬

Mitt andra elskåp Streetview Simrishamn kan du se här!

Inga kommentarer: