måndag 19 januari 2015

Sticka en hjärna?!

Jag har länge försökt få tag i en kakform i form av en hjärna för att kunna baka chokladhjärnor, men har bara funnit is- och jellyformar, ingen man kan ha i ugnen.
soluppgången igår morse
Nu har jag funnit något annat spännande. Varför inte sticka sig en hjärn-mössa att värma sig med?
Hjärnmösse-bilder lånade från www.ravelry.com
Du kan ladda ned en engelsk stick-beskrivning här, men den kostar då $5.00 USD, vilket med dagens kurs innebär bara SEK 40,48,-  till "en fattig läkarstudent" som gjort beskrivningen.
Det kan det väl vara värt för en sådan underbar mössa?Igår fick jag plötsligt olidlig hjärnvärk efter att Maja berättat något jag aldrig hört tidigare. 
Tydligen stannande mitt hjärta så att läkarna fick sätta igång mig igen även på akuten i Östersund, innan de tordes flyga mig till Umeå 1993-12-21.
Svanar och änder i havet vid Simrishamns hamn
 Sedan tidigare har en chefsöverläkare i Umeå berättat att det skedde där, men hade ingen aning om att jag tydligen "dött" någon minut även tidigare.
Kanske jag kan formta någon av alla mina hjärnor och göra en egen form (jag har ju faktiskt gått kurs och lärt mig det) till en chokladkaka? Eller så får man skära i en vanlig kaka, men det känns inte lika kul.

Inga kommentarer: