måndag 26 januari 2015

Relativitetspraktiken

Som Einstein presenterade sin epokgörande relativitetsteori om hur vi kan uppleva tid och rum vill jag härmed presentera min mer jordade Relativitetspraktik.
presenterar sin på www.youtube.com
Relativitetspraktiken innebär att alla upplevelser är relativa. Om jag haft fruktansvärd hjärnvärk en dag så att jag varken tålt ljus eller ljud så kan jag nästa känna mig relativt bra i och med att jag kan ha radion på. 
Ibland måste du se på livet ur ett helt annat perspektiv
Något som är särskilt viktigt inom konsten,
Talande bild från www.thethingswesay.com
Anta att jag istället skulle ha mått bra och inte alls ens haft huvudvärk innan, då skulle det innebära att samma hjärnvärk som i det förra antagandet kändes relativt bra skulle upplevas som väldigt besvärande. Som vanligt så handlar det om perspektiv och vad vi har att jämföra med; allt är relativt.

Inga kommentarer: