tisdag 3 juli 2012

Tips som tål att upprepas

Katter och hundar tillbringar gärna dagen sovande, särskilt om de är ensamma hela dagarna.
Vissa blir helt utmattade av sommar- och
midsommarfirande i flera dagar, titta bara... 
För att slippa väckas av katten eller hunden, som vill leka på natten när man äntligen är hemma har jag ett supertips. Leker man med dem tills katten eller hunden är så trött att den nästan ramlar ihop innan man går och lägger sig så får man lugnt sova vidare mest hela natten!
bild från The Cat House On The Kings.com
... och slipper situationer som den ovan, he-he-he; det gäller att tänka smartare än djuret, ju!
Jag kan också avslöja att knaskatten spann när jag borstade hennes tänder första gången, helt oväntat gick det jättebra, fast hon är ovan! Kanske för att jag gör det precis efter att jag borstat pälsen, när vi båda bara sprutar av oxytocin, som vi blir lugna och harmoniska av och som kroppen utsöndrar när vi masseras (eller ammar)!

Inga kommentarer: