söndag 8 april 2012

Vernissage-dagen

En sån fantastisk Vernissage-dag det var igår! Oväntat mycket folk hela tiden, gamla vänner jag inte träffat på länge och så mycket positiva omdömen om min konst.

Så-baljan var ett lyckat grepp, för den blev helt fullplanterad med solrosfrön redan första dagen eftersom alla satte ett frö för framtiden! Idag har jag därför tagit med ännu en sålåda till galleriet att plantera i, för det går ju inte att publiken blir besvikna över att inte få möjligheten att sätta ett frö.  
Jag fick så mycket blommor att jag skulle kunna öppna
blomsterhandel! Dessa från Anne och hennes mor Lena
Allra gladast blev jag över Odd Larssons beröm, för hans åsikt, som min gamla lärare, är enormt betydelsefull för mig! Dessutom är det han som hjälpt mig igenom alla missöden i grafiken.
Emaljen Kattgömma, lite blommor och målningen Första Löftet om Vår
Några besökare hade tänkt till ordentligt; Eva Sundin, som även är en trogen läsare av denna blogg, hade med ett påskris fullt med fröpåsar och sättlökar, titta vad snyggt för att inte säga användbart i framtiden. Tack snälla  Eva!
Särskilt kul var det att höra om alla som gått till "Allbergshallen" (Ahlbergshallen...) för att se min utställning och sätta frön. Fyra dagars gerillakonstkafé tycks ha etablerat det namnet tyngre än Ahlbergshallen, som bör ha etablerats redan i slutet av 50-talet, i och med att biblioteket flyttade därifrån 1958. Apropå det måste ni gå dit och se Ida Anderssons utställning senast imorgon, då den visas sista dagen!
blommor från Don och Ewa och påskhare från Katarina
gör sig alldeles utmärkt på mitt telefonbord över påsk!
Fler bilder från själva utställningen kommer i framtiden, men ville visa lite redan idag.
familjens bukett på mitt vardagsrumsbord
Bland det roligaste var när en dotter till en ungdomsvän, Alice, som gick runt och antecknade vilka verk hon gillade bäst på min utställning och att få hemodlad Svartöga av hennes mamma Marit, som jag inte träffat på alltför många år!

Jag vill tacka alla besökare, galleristerna, som jag verkligen lärt känna nu och allra särskilt syster Maja för en så lyckad vernissage-dag! Alla ni som ännu inte varit dit har ända t o m den 25 april på er.

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: