torsdag 28 oktober 2010

Yihoo!

Det var själva fotoemulsionen som var för trög! Troligen eftersom den stått i rumstemperatur ett helt år (gruvlig miss på gränsen till kapitalförstöring från min sida, jag erkänner!). Kollade hur nyare, som stått kallt ser ut och den är väldigt mkt smidigare. Jag beställde en ny burk, som i o f s inte kommer hit förrän med posten imorgon. För att inte förlora mer tid lånade jag dock för en ram av den jag kollat Vilken lättnad, när det torkat är det "bara" att beslysa o sedan trycka! Och imorgon kan jag så bränna mina emaljer för sista(?) gången; yihoo!

Har ännu heller inte berättat om den fantastiska utställning jag är med i på Örnsköldsviks museum och konsthall, 30- års Jubileumsutställning är verkligen imponerande. Tänk så många duktiga medlemmar som ÖKKV har och att det så väl kommer fram med den hängning som är! Nu pågår utställningen bara t o m lördag, så du hinner knappast dit. Några bilder kan jag dock publicera här

Ewa Carlssons fotoetsningar

Ingela Svenssons grafik

Suzanne Öhléns emaljer

Nic Langendoens installation

min macrografik; Gudomlighet under Hot och Sri Lalshmi

Inga kommentarer: