torsdag 21 juni 2018

Rissäck för bot och lindring

Jag har börjat på fantastisk QiGong i grupp igen efter massor med år. Det är YiXue efter stormästare Wei Ling Yi och han undervisavåra ledare personligen eftersom han numer bor i Tyskland. 

Härom helgen var jag med gruppen i Eslöv för att lära oss the Lotus Greeting Dance och där fick jag tillfälle att köpa en rissäck, som är fylld med kinesiska TCM -örter (Traditional Chinese Medicine) och därför hjälper mot smärta.  

Jag hade då haft så ont i vänster skuldra (igen) sedan jag lyfte fel på gymmet så jag grimaserat av smärta vid minsta rörelse. Jag gick så med min kinesiska ricebag, som doftar fantastiskt, som en boa över axeln och dunkade med den på smärtan! Jag försökte också smörja med Voltaren för att få sova men når inte att massera in den. 
När jag var upp vid 4 bankade jag med min rissäck på smärtan igen och somnade sedan med rissäcken liggande på onda skuldran. 3 h senare var smärtan nästan helt borta och jag kunde röra arm och axel helt utan problem.

Sedan har det bara blivit allt bättre så jag måste verkligen rekommendera en sådan för dig som lider av smärta! ; fantastiskt WuGuShenBaoJianMiDai


Inga kommentarer: