fredag 18 juli 2014

Stretcha hela kroppen i ett sträck!

Ungefär 5 minuter tar det att utföra det här stretch-programmet, som jag utarbetat och använder mig av sedan flera år efter varje gång jag tränat:

Börja med benböjaren. Var noga med att ställa foten framför knäet på det böjda benet för att skona det knäet!!! 

Förflytta tyngden bak så att baksida lår sträcks ut.

Flytta det böjda benet bredvid det andra knäet och sätt häl i golvet för stretch av vaden! 

Dra dig framåt och ligg på magen:

Dra överkropp och huvud uppåt/bakåt så att du sträcker ut magmusklerna
Lägg ned överkroppen och böj ena armen vid sidan av kroppen och den andra handen trycks i golvet så bröstet stretchas. Upprepa med ombytta armar! 
Kryp ihop i ”barnets position” och sträck ut ryggen!
Vik in fötterna och sträck upp ryggen. Ta tag om vaderna stretcha sätet och baksida lår
Rulla så upp ryggen, ta tag i händerna och sträck framför kroppen och så sträck armarna med knäppta händer bakom kroppen.

Dra armbågen mot huvudet så att triceps sträcks. Sänk armen framför halsen

Dra armbågen mot motsatt sida så att biceps och övre ryggen sträcks. Sänk armen under bröstet och vinkla upp underarmen
Dra armbågen mot motsatt sida så att axeln sträcks

Byt arm och gå mot början av stretchen i motsatt ordning!
Lycka till!

Inga kommentarer: