tisdag 24 juni 2014

Framtida kolonilotten Eliviriana

Jag tog aldrig några bilder när jag besökte den kolonilott som jag nu verkar få köpa i Simrishamn. Nu har dock snälla mor varit förbi och fotat utanför. Kolla:
Den har en veranda som vore perfekt för en gungstol precis som i den amerikanska södern. Gräsmattan kommer till stora delar att odlas upp med grönsaker, frukt- och bärbuskar, men en bit ska bli kvar så att Greta kan beta.
Mot Gunnebostängslet planerar jag att sätta mina klematisar, med ett högre stöd och några humlestörar med humlen från mormors hus på för att minska insynen.
Den gula "cirkusvagnen" (den gula till vänster) som nuvarande ägaren kallar den, är inredd medan själva stugan nu används främst som förråd. Där, i stugan alltså, ska jag ställa spisen, kylen och frysen från lägenheten och mina rottingmöbler. Tänkte mig också en säng för att kunna ha gäster! För min egen del kommer jag knappast att sova där. Dels är det så nära hem, där finns inget rinnande vatten på lotten, annat än i gemensamhetsanläggning och så har jag ju världens skönaste säng hemma.
Greta på väg ut för att beta i morse med
svansen som ett utropstecken!
Eliviriana ska kolonilotten kallas, eftersom cirkusvagnen får mig att tänka på Elvira Madigan och Gretero och Gretiana är redan upptagna namn.

Inga kommentarer: