måndag 14 april 2014

Reducerat pynt och 2 x försommar i förhoppningarna

I år är mitt påskpynt reducerat till bara gulmönstrade gardiner och dukar samt (det viktigaste av allt). Ett härligt Chokladägg från Tinas praliner fyllt med just choklad därifrån inköpt på Telogott. Sådana har jag köpt varje år sedan de första gången fick hem dem för 5-6 år sedan.
Man kan både köpa färdigfylld, men då har man ingen aning om vilka praliner man köper. Eller så kan man be att få plocka till just de praliner jag själv tycker är allra godast.
så här vackert blir det inslaget i cellofan
Anledningen till det minimala påskpyntet är att Maja och jag ska fira påsken hos mor och farÖsterlen i år. Vi åker idag, så i år blir första gången jag ska få uppleva Österlens konstrunda live.
"min födelsedagsbuske",
som jag kallade spirean som barn
Dessutom är det tydligen där lika "försomrigt" som det brukar vara här i södra Norrlands inland först i juni, med brudspirea  som snart börjar blomma och allt. Min favoritårstid redan, tänk att få uppleva den två gånger i år! 

Inga kommentarer: