söndag 3 juni 2012

När magen är i olag

Nu kommer ytterligare ett tråkigt inlägg, eftersom jag legat däckad i matförgiftning, eller i värsta fall Salmonella. Allt för att jag beställde "kyckling fajitas", som visade sig vara bara Kycklingburgare med fajitasinspiration på O'learys på Arlanda i torsdags.
Så här kul var middagen igår; mor och far åt Thailändskt och jag ½ dl nykokt ris och ett glas Proviva Blåbär. Tyvärr fick jag ändå inte behålla det, utan först idag har jag fått i mig svart té och, på Sjukvårdsrådgivningens inrådan 1/4 vitt bröd (helt utan fibrer) med ett tjockt lager Bregott (det kan även vara smör men inget margarin) och äppelmust utblandad med hälften vatten för att få i mig socker. Socker är ju, som jag skrivit flera gånger förr, hjärnans enda energikälla, så jag fattar inte att jag inte tänkt på det själv när jag känt denna totala uppgivenhet, hjärnvärk och energilöshet.
Nu känns det i a f som att jag äntligen är på bättringsvägen o kan börja njuta av min Skåneresa!

Inga kommentarer: