fredag 9 juli 2021

Sagolik Saga på Galleri Blå

Nu måste jag skriva o rekommendera en härligt sagolik konstutställning som bara pågår t o m söndag 11 juli. Jag och Mig Själv.
Trollkarlens Katt akryl på pannå

Det är Saga Bitkover Norman som visar sitt akrylmåleri på pannåer och keramik på favoriten Kafé och Galleri Blå i Gärsnäs. 


Det är fantasifullt färgglada  bilder som möter på väggarna så det känns nästan som att träda in i en sagobok när det egentligen är ett  galleri

De keramiska verk som visas är lergodsfat med ansiktsdrag målade med växttempera, Vattnets och Solens Ansikten.

Keramiska figurer med demoniskt uttryck. 
Titlarna skvallrar om ett litterärt intresse  och Bitkover Norman driver även antikvariatet Mitt i Byn
Kattmamman och stengods med växttempera Siren, lergods med vaxtempera Huvudet och Kattmamman.

Saga sitter även som ordförande och jag som sekreterare i Konstnärernas Riksorganisation Skåne.
Utställningen visas sista dagen på söndag o där är öppet dagligen kl 12-17 och där finns också riktigt bra kafe med hembakat. Skynda dit!



Inga kommentarer: