onsdag 7 juli 2021

Gudomligt osannolik gallring

Häromdagen  dagen fick jag göra något jag aldrig trott att jag skulle få uppleva:

Eftersom mina PanTao-persikor är så många o sitter så här tätt i år fick jag lov att gallra dem! Jag vill dels på inte  att grenarna går av pga av tyngden och dels vill jag inte att de skaver på eller förhindrar varandras tillväxt pga trängsel.

Min lavendel växer vackert med mitt
överdådigt blommande blåregn bakom

Är också oerhört glad i all min lavendel som jag kan plocka in o använda överallt. 


Lavendel doftar underbart, är vackert och har många gånger användningsområden jag skrivit om tidigare.
Skyddar mot mal och är lugnande bl a.
Framför allt oerhört vacker, som bilderna ovan o under t ex med rosor, som på min gård i bostadsrättsföreningen.



Inga kommentarer: