fredag 19 oktober 2018

Blues med Nordström, Nilsson o Hansson


Förra helgen återsåg jag trevliga Galleri Blå i Gärsnäs. När jag hämtade kartor till elskåpen på turistbyrån såg jag fantastiskt måleri av blåregn där och Maria berättade att Gerhard Nordström ställer ut där nu.

Bild lånad från ystadsallehanda

Har inte varit där på några år så söndagen efter SvartFärg-vernissagen for jag dit också för att träffa kollegan Carl-Johan Blomkvist, som driver GalleriBlå med sina föräldrar.

Sture Nilsson

Tog tåget till Gärsnäs och såg en varsam utställning med skickligt måleri av Gerhard Nordström, liksom av Sture Nilsson och Elna Hansson. Fick mig också varm choklad med vispgrädde, en brödportion och trevlig pratstund med Carl-Johan till livs.

Elna Hansson

Utställningen visas t o m 28 oktober och Galleri Blå i Gärsnäs har öppet lördag och söndag 12-17 

 Gerhard Nordström 

Inga kommentarer: