lördag 5 december 2020

San Jiao en sann änglapunkt

  

Jag är så enormt glad och tacksam; igår hittade min sjukgymnast akupunkturpunkten som funkar bäst mot min hjärnvärk

Med hjälp av boken min tidigare granne gav mig har jag nu funnit vad den heter! 
Den finns precis ovanför örats topp och heter 角孫 JiaoSun (SJ-20). Den kallas visst även Angle Vertex; ÄnglaPunkten tänkte jag först men kom så på att det snarare är vinkelpunkten det betyder! 
Först när jag fick en nål där kände jag precis bakom mitt vänstra öga och sa att nu är det nära. Så prickade Claes rakt på den rätta punkten så det blev först väldigt smärtsamt men avklingade så!
Bild lånad från

JiaoSun
 finns på meridianen San Jiao och ska främst vara bra för de små inälvorna i gallblåsans kanaler, liksom för öronen, tänderna etc och mot bl a värmeslag, Tinnitus, rodnad, smärta o svullna ögon tandvärk.

Bästa julklappen någonsin att själv kunna behandla den, då jag omöjligt kan få akupunktur var gång!

Inga kommentarer: