torsdag 7 september 2017

Tillräckligt otillräcklig för hÖsterlensalongen

Jag ansökte om att ställa ut på hÖsterlensalongen även i år i allra sista stund.

Har dessvärre inte kunnat måla så mycket som jag skulle ha önskat och hade hört flera som varit med tidigare som inte tänkt söka i år. Ville därför kolla med några kollegor hur de tänkte göra först. Kom på att det skulle vara en god idé att testa om det otillräckliga tema jag nu jobbar med räcker till dit. Har känt mig så otillräcklig på många plan under en lång tid att jag är så osäker...
Just tankar på att vara en bluff och att alla andra är mer kompetenta är oerhört vanligt inom de flesta konstnärliga områden men jag kan ändå inte påminna mig om att det någonsin tagits upp i själva bildkonsten utan främst i intervjusutuationer och liknande.
Känner därför att det är viktigt att göra konst om det men den får inte bli plakatmässig eller illustrerande. Oerhört svårt läge! Nu vet jag dock att åtminstone  en av mina målningar (sökte med fyra) räckte till för att komma med på årets hÖsterlensalongen...
Välkommen till Gyllengården i Smedstorp för hÖsterlensalongen 14 oktober – 5 november fre - sön kl 11 - 16!

är en jurybedömd konstsalong grundad av GyllenGården 2014. 


Inga kommentarer: