söndag 31 maj 2020

Glitter och koskit

Välkomna till ArtWalk En återkommande utomhusutställning av platsspecifika verk i naturen på Tjörnedala!  
2020 års konstnärer är, utöver jag, Anders Kappel, Sara Klein och Charlotte Elm Ravn
Genom ett samarbete med Stiftelsen Skånska Landskap får du och alla andra möjligheten att uppleva konst och natur tillsammans.
Jag hade turen att få ovärderlig hjälp av Stewen Henrikssonsom 
såväl min assistent, idébank  och chaufför. Tack bästa Stewen!
Fr o m idag till 20 september kan du uppleva platsspecifika konstinstallationer längs en del av Skåneleden, mellan Baskemölla och Vik som vi kallar Art Walk.
Klipp ur dagens Ystads Allehanda

Igår var jag tillbaka (ensam) för att finslipa detaljer jag (som alltid) missade när jag var mitt uppe i arbetet och därför inte hade nog avstånd till det.
Med en en redig hammare (spik o Leatherman) kan hela världen slås med häpnad! 
 En tredje sejour, med assistent och äntligen känner jag mig nöjd!
 Nu sprids nämligen de efterlängtade solkatterna som havsglitter!
Tackar dock Hyrhöjden i Simrishamn enormt för sponsring med spikpistol i torsdags! 
Korna var första KOnstpubliken o särskilt ett gäng tjurkalvar stod länge. 
 
De är väl som tonårskillar och vill inte hänga morsan o syskonen i hasorna utan göra eget schysst bus... 
 Åk gärna ut till ArtWalk när som helst under dygnet till 20 september! 

Inga kommentarer: