måndag 8 september 2014

Trevligast och otrevligast i världen

Märsta, Brunflo, Savannah (Georgia,USA), Östersund, Stockholm,Umeå, Johannesburg (RSA), Riga (Lettland) och Simrishamn. Det är inte drömresmålen, utan där har jag bott under perioder av mitt liv,
bild från nyheter.destination.se
Härom dagen såg jag listan ovan i Aftonbladets nätupplaga.Tänk att jag enligt dem både bott i både den nionde trevligaste och den otrevligaste staden i världen! Inte illa, va?
Jag kan hålla med i stort, men tycker faktiskt att Simrishamn bör vara allra trevligast!  I a f enligt mina egna erfarenheter. Det är ju därför jag bor här!
Så här trevlig har jag t ex på min nya verandakolonin.
Den blev klar igår o fast jag hade hjärnvärk var det njutbart.
Condé Nast Travellers är tydligen ett lyxigt resemagasin och det är deras läsare som rankat städerna. Att det är engelskspråkigt, trots namnet, är tydligt , med tanke på att resultaten visar på främst engelskspråkiga "trevligaste" städer medan de "otrevligaste" rankar städer med sämre engelskkunskaper. Jag kan t ex inte förstå att Paris anses vara så otrevligt, men de talar väl inte så gärna engelska.

Inga kommentarer: