måndag 4 augusti 2014

Förhoppningsvis!

Nu hoppas jag verkligen allt vad jag kan. se bara en så fantastisk stuga och kolonilott!
I förra veckan besökte jag nämligen min förhoppningsvis (!!!) framtida kolonilott på Norra Koloniområdet i Simrishamn:
Den är så vansinnigt vacker och har sol precis hela dagen, så där kommer jag att kunna odla massor med grönsaker och blommor i pallkragar, där den nu är mest gräsmatta.
Dessutom finns där ett växthus så att jag kan driva upp massor av zuccini, tomater, chili osv, samt exotiska växter som fikon, druvor och kanske t o m kiwi, som i Mandelmanns.
Där skulle jag också sätta mina röda krusbär, björnbär, fläder och ett träd med platta persikor, Saturnus, Donut eller Pan Taoska jag också skaffa, liksom plommon- och päronträd
Där finns redan vackra rosor och kaprifoler,  men runt utedäcket ska jag låta mina klematisar klättra.
Dessutom ska jag sätta magnolia, schersmin, blåregngullregn och hibiscus.
Stugan är fin, men har ingen el, så det tänkte jag dra in så att jag kan ha spisen, kyl och frys från lägenheten där.
Där ska också målas, kanske tapetseras och fixas enligt min smak och med mina grejor och möbler.
En damm med lotus står också på önskelistan, men allra högst står just denna kolonilott!!!

Inga kommentarer: