söndag 19 maj 2019

Bäst schablonmässigt 

Morgonpyssel igår; snygga odlingslådor att ställa krukor i på balkongen o kolonin. Gjorde schabloner med typsnittet Stencil skrev ut på plast och skar ut med skalepell.
Med  typsnittet Stencil är det enkelt att skära utan att väsentliga delar lossnar. Satte fast schablonen med häftmassa på träytorna som jag först tvättade med målartvätt. Duttade på väggfärg med svamp. (Sminksvampar som jag inte använt sedan 1900-talet.)
Jag köpte de här trälådorna på Rusta, ÖB eller något för typ 10 år sedan. De såldes ihop i tre olika storlekar för typ 59:-.  Härom dagen kom jag på att det ju är roligare att göra dem mer personliga (slutligen) och Österlen är ju Sveriges Provence.
En av dem står nu med frösådder i mitt trapphus och de andra på kollo.

Inga kommentarer: