tisdag 11 juni 2019

Framgångsrik Inskolning


Jag ska snart resa bort i några dagar och då har Gretas utvalde husse lovat att hon kan vara hos honom. Jag vet ju hur osäker hon brukar vara på nya ställen. Hon brukar ju bara bara här hemma, på kollo och hos mina föräldrar så därför började vi lugnt och metodiskt att skola in henne för några veckor sedan.

Vi bor ju inte mer än 100 m ifrån varann så jag har tagit Greta i cykelkorgen tillsammans med olika nödvändigheter som kattlåda, leksaker, skålar osv var dag.

 Hos husse vankas räkor varje gäng!
Greta passar som hand i handske i cykelkorgen!
Så har vi stannat där längre o längre för varje gång. Första dagen kröp hon misstänksamt efter golvet men för var gång har hon känt sig allt bekvämare

I förra veckan la hon sig på ryggen och ville bli klappad på magen! Jag har lämnat henne ensam där allt längre och idag har det funkat så fantastiskt att hon sprang in under hans säng när jag var på väg att gå så nu är hon kvar där! Det kommer säkert att funka perfekt nu när hon fått vänja sig i sin egen takt; så underbart med en husse Greta är så bekväm med!

Inga kommentarer: