söndag 5 mars 2017

Motverka tennisarmbåge

Jag är verkligen ingen lyckans smed för tillfället, vilket jag verkligen ber on ursäkt för! Livet känns tufft nu, men det kommer att förändras och jag försöker kämpa emot att känna mig som ett sänke. Jag brukar tycka att det är skönt att bli äldre och hävda att åldern ger ett lugn och tyngd åt vad jag säger. Det var dock innan jag fick anstränga ögonen och till slut upptäcka att texter behöver vara på större avstånd fast jag i alla år behövt flytta så nära det bara går pga närsyntheten.
Denna övning fick jag tips av sjukgymnasten om

Har också drabbats av tennisarmbåge trots att jag omöjligt kan tänka mig att jag upprepat någon rörelse så att jag fått någon överansträngning där. Sjukgymnasten, son ger mig akupunktur har visat mig hur jag ska träna omgivande muskler för att slippa drabbas av tennisarmbåge med vattenflaska vägande ca 5 hg. Vicka upp handen till ömma armbågen och vicka så ned den långsamt till det andra ytterlägen. Använd den andra handen och hjälp upp flaskan till det övre läget och låt den långsamt vicka ned igen. 15 repa x 3 set o stretch emellan setten.

Inga kommentarer: