Jag och syster Mia protesterade ur ÖstersundsPosten 19870509 |
kortet Posten skickat ut om försämrad service |
I helgen fick jag ett kort från Posten, se ovan, där det stod att vi i området och omkring istället för att hämta t ex Rek och paket i butiken i områdets centrum ska behöva åka flera km för att göra det pga "nya avtal med ombuden". Det gör det väldigt besvärligt för oss som inte har bil och här har inte alla det eftersom allt funnits så nära. Dessutom bor här många gamla, sjuka, handikappade och barnfamiljer, vilka alla skulle få en enormt mycket besvärligare vardag när detta genomförs. Jag har därför skrivit ett välformulerat brev direkt till posten, pratat med bostadsrättsföreningens ordförande o föreslagit att styrelsen, liksom de andra sådana i området tar strid. Dessutom har jag uppmanat honom att uppmana alla boende att också skriva och protestera. Jag är övertygad om att de beslutande kommer att reagera när det väller in protester från alla möjliga håll och tycker att framför allt det är att Protestera 2.0!
Som medlem och tidigare styrelseledamot i KRO initierade vi att konstnärer och konsthantverkare i hela riket skulle skicka kort och protestera mot beslut av Kulturdepartementet och det tog verkligen skruv. Istället för att resignera och acceptera dumma beslut uppmanar jag därför alla att Protestera 2.0 !!!
Svar från posten redan: kundtjanst.privat@posten.se 23 mars 2011 09:30:
SvaraRaderaHej Tack för din e-post Posten ser ständigt över servicenätet och samarbetet med de olika postombuden. För Posten är det viktigt att vi finns i hela landet. Vår framtida inriktning är att samarbeta med rikstäckande kedjor med starka varumärken för en tydlig och hög tillgänglighet för kunder i hela landet. Vi centraliserar vårt samarbete och väljer därför att säga upp avtal med lokala enskilda postombud även om vi är nöjda med samarbetet. Vid etablering av ett postombud tar vi hänsyn till ett flertal faktorer som till exempel öppettider, geografiskt läge, parkeringsmöjligheter och handikappanpassning samt lagerkapacitet för att möta den växande e-handeln. Vår ambition är att göra det enklare, bättre och tydligare för de flesta av våra kunder. Vi kontaktar givetvis de butiksinnehavare som kan tänkas vara ombud för att våra kunder ska få en så bra lösning som möjligt.
Din synpunkt har vi skickat vidare för kännedom till dem som ansvarar för Postens serviceställen. Med vänlig hälsning"
Som om ICA inte vore rikstäckande o ha öppet alla dagar 9-21...